Att skapa en Årsredovisning är som en resa



Idag signades finalkorret av vårt jobb: Årsredovisning 2014 för ABF Stockholm, som i skrivande stund är påväg in i tryckpressarna.

Att skapa en Årsredovisning för en kund, är som en resa genom företagets hjärta och själ. Under några veckor ska ett års arbete förpackas pedagogiskt, tydligt i en snygg förpackning. Den ska få en röd tråd i texter, bilder, illustrationer mm. Årsredovisningen blir ett slags kvitto på jobbet som åstadkommits internt och ger samtidigt intressenterna en tydlig bild av året som gått.

Det är många som kan påverka hur ett år slutar; ägare, personalen, leverantörer, konsumenter, påverkare, jurister, politiker etc. Alla är inblandade på ett eller annat sätt, vilket leder till hur kronor och ören ser ut på sista raden. Företaget landar i nya erfarenheter och insikter. Inför nästa år finns nu en vägledning inför företagets framtida agerande.

STORT TACK till ABF Stockholm; Katarina, Clara, Amanda, Anna, Håkan och alla som varit med bakom kulisserna. Stort tack till min kollega Karin!
Det var ni som gjorde det möjligt!

Vi hörs! //Carina Gure

#företagetskretslopp #GGInside2015 #BackOffice #strategi #kommunikation #design