- 3 år sedan
Har företaget vuxit ur varumärket, ska ni starta nytt, eller fusioneras?
Att tänka på för ett starkare varumärke.
Varumärkets stomme.
Grunden för all effektiv kommunikation är en tydlig plattform att utgå från. Har man en gång tydligt ringat in vad man ska stå för, vilka unika säljfördelar man ska lyfta fram och vilken tonalitet man ska ha blir allt från kommunikation i sociala medier till sälj och rekrytering effektivare och proffsigare.
De fördelar som företaget står för på produkt- och tjänstnivå tas vidare ut i kommunikationen och speglas i hur den utformas. Det handlar också om att hitta sätt att faktiskt väcka intresse och nyfikenhet. Ta det ett steg längre än information, och addera personlighet och känsla.
Ett plattformsarbete kan göras hur stort som helst - men går också att paketera i mer lätthanterligt format. Vi tar då fram en verktygslåda som kan användas direkt, och vidare i ett antal kanaler. Kan se olika ut mht var företaget befinner sig i sin varumärkesresa.
Grafisk stomme.
För att lyfta fram företagets tjänster och produkter rekommenderar vi även att ta fram/förbättra ett gemensamt bildspråk (mm) som hör ihop med texter och budskap. Om det inte finns på plats, blir det lite som att famla i mörkret, det blir en nystart varje gång. Designen ska återspeglas i allt material från visitkort till säljmaterial/webbplats. Att ha en egen identitet, ger igenkänning och möjligheter till igenkänning och urskiljning från konkurrenter.
Produktion av material.
Vi hjälper till att få fram den grafiska stommen på allt ifrån kontorsmaterial, tryckta enheter till webb, nyhetsbrev, säljmaterial, film, profilprodukter, sociala nätverk och digitala enheter. Fotografer finns även att tillgå till produkt, person, miljö och lokalfotografering. Leverantörskontakter finns en bredd av, vilka hjälper till med det mesta, även t ex hur en skylt på dörren eller på väggen på kontoret ska se ut. Jag (Carina G) håller i alla kontakterna.
Arkitekter och inredningsarkitekter.
#identitet360plus kallar vi det för.
Att föra över den grafiska känslan ända ut i butik, lokal, hotell och restaurang jobbar mina erfarna arkitekter/inredningsarkitekter med, för att få fram den röda tråden, i den grafiska stommen/varumärkets känsla, hela vägen ut. Allt från material, möbler, el, väggar och golv. Genom att skapa en sådan miljö, stärker det varumärket, medarbetarna får en skönare arbetsmiljö och kontakter som besöker er, känner det också.
Det fiffiga är med detta:
Även denna kunskap finns under ett och samma tak, med en övergripande kontakt.
Jag håller samman det hela. Och arkitekten driver på, stämmer av med kund och mig att den grafiska stommen avspeglas på bästa sätt.
Har ditt företag behov av att förbättras inom någon del?
En översyn av något område? Behövs en tydligare plattform, en bättre grafisk profil, vassare texter och bilder? Material som är eftersatt? Nytryck av något? Ta fram designamallar som ni själva kan använda framöver, i en tydlig grafisk sammanhållen stil? Förmedlar lokalen det ni egentligen önskar? Avspeglar sig varumärket-/grafiska stommen, ända ut?
Varmt välkommen till mig och mitt handplockade fristående byrågäng i Gure Group som jobbar digitalt sedan 13 år tillbaka, så vi har vanan att jobba hemifrån, där dom flesta verkar idag. Här finns gäng fristående kreatörer under GG's tak: Copy, designer, AD, originalare, fotografer, tryckare, filmare, wordmallproducenter, webb/digitala producenter, strateger, där jag håller ihop helheten.
- Allt under ett och samma tak, en kontakt.
Kontakta mig Carina Gure, ägare och kreativ byråprojektledare, 28 år i reklambyråbranschen: 0739-282005 carina@guregroup.se
Varmt välkommen!
Ps. Dela gärna infon vidare om du vet någon som behöver bli lite härligare:-). Supersnällt. Tack!
//Carina Gure
#varumärkesjobb #grafiskaprofiler #arkitektur #produktion #startanyttföretag #identiet360plus #reklambyråmedarkitekter