Trendspanar. Tre av tio kundklubbar dissas. Ny teknik ger mervärden.



Hej,

Har tittat på några trender i media om vad som sker i USA och här i Sverige. En gemensam sak är att skapa tydligare kundvärden.

Kundklubbar får dåliga betyg i Sverige. Tre av tio vänder medlemsskapet ryggen. Värdet att vara med fick lägst betyg 57%. Om kundklubben ej ger mervärde, skapa mer fokus på mervärde i butiken, vid köptillfället."Market nr 1 2017" 

Artikeln här ovan är från "ICA Nyheter": NRF Big Show i New York, en av världens största Retail-mässor, här några trender därifrån. Det handlar mycket om att skapa ett tydligare mervärde för kunden. Inget nytt att det är viktigt, men det kan vara knepigt i dagens nya "tekniska värld" eller om man ej får fram sina värden man önskar.

Här kan du te x se Roboten Pepper in action, som numera är programmerad och kan göra det enklare för kunden https://youtu.be/9ahiezP-IO4 

 

Tekniken möjliggör mycket, medans det blir mer viktigt att förpacka varumärkets produkter och tjänster attraktivt, att få fram rätt budskap, få fram den där "egna" känsla, skapa en attraktion som bryter igenom. Budskap som är tydliga, enkla och gör skillnad. Att förtjäna en persons uppmärksamhet och dessutom få personen att känna något extra, är även en nöt som behöver knäckas här, trots att vi jobbar med det dagligen.

Bruset här ute är redan en utmaning, dagligen, för företag som vill synas och bli omtyckta.

Det är här Gure Group kan hjälpa till! Företag får hjälp med att "nysta" i budskap, texter, koncept, lyfta fram content, vrida på designen, ta fram bildspråk som berör, den där känslan som är svår att ta på...

Vi tar tillsammans med kunderna fram strategier där det behövs, vi kommer med tankar om innehåll, stories till sociala medier, infographics, tutorials som kan ge företaget och kunderna olika lösningar, etc etc allt som kan göra skillnad för företagens kunder och blivande sådana.

Strategiska underlag jobbar vår CD (Creative Director) fram för att stärka budskap/designen på ett förankrat sätt. En annan sak vi ser är att referenscases blir allt mer värdefullt för företag i dag. Vi hjälper till med intervjuer, skriver och designar/förpackar. Ur dessa kan sedan plockas delar som kan användas på ett klokt sätt, på olika arenor. I vilken kanal/på vilken enhet ett budskap ska lyftas fram, avgörs utifrån vad som ska kommuniceras, vad som lämpar sig bäst. Kanske tar vi fram en video, ett e-postutskick,en trycksak, digital lösning, en banner, en podd, visitkort utöver det vanliga, en mässa, en produkt som kan bära fram ett varumärke på olika sätt. T ex e-postutskick, förpackningar, frukostmöte, en radiospot, eller en video som berättar om företagets resa på en konferens...

Vi har leverantörskontakterna som gör det mesta möjligt! Eftersom vi ej har några anställda, växer och krymper Gure Group med rätt folk genom mitt stora handplockade nätverk av; projektledare, copywriters, designers, webbfolk, virituella företagare, appmakare, digitala människor, filmare, fotografer, olika tryckerier, radioproducenter mm...

Allt hålls ihop av Gure Group genom Carina Gure.

Ha det toppen i veckan & varmt välkommen med en signal eller ett mejl om du har någon utmaning du vill att vi ska kika vidare på 0739-282005 //Carina Gure carina@guregroup.se